7 בפברואר 2016

איך לנשנש בריא?

ארוחות ביניים קטנות במהלך היום מומלצות וחשובות רק צריך לדאוג של יהפכו למלכודת של סוכר וקלוריות. דיאטנית לייף ממליצה על כל הנשנושים הכייפים והבריאים.

אחרי ארוחת הצהריים, בשעות הלילה מול הטלוויזיה, כשמשעמם וגם כשמעניין, אנחנו אוהבים לנשנש. ארוחות ביניים קטנות במהלך היום הן דווקא מומלצות, אלא שרובינו מעדיפים לנשנש חטיפים, ממתקים, פאסט פוד עתירי סוכר  – מזונות שערכם הקלורי שווה ערך לארוחה שלמה אבל ערכם התזונתי ירוד. אז מה בכל זאת כדאי לנשנש בין הארוחות? המזונות המומלצים בכתבה שלפניכם.

"הסיבה שאנחנו נמשכים למתוק היא בגלל שחינכו אותנו במסרים שאם נאכל משהו טעים יהיה יותר כיף, הידיעה שמאכלים עתירי סוכר הם "אסורים" מגבירה את התשוקה שלנו למתוק",  מסבירה אסנת אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם , "מעבר לפן ההתנהגותי-רגשי, ברמה הביו-כימית, אם הרגלנו את החלק הזה במוח שהוא יצליח לפתור בעיות כמו שעמום, חרדה או עייפות, בתוך זמן קצר נפנה אל אכילת מאכלים עתירי סוכר במוצא ראשון להתמודדות עם הבעיות. בנוסף, בסיום הארוחה האינסולין עולה והסוכר יורד , לכן יש צורך ממשי במשהו מתוק", מציינת בוברוב, אלא שלדבריה הפיתרון פשוט משחשבתם, " הגוף מפריש הורמון נגדי באופן טבעי, והסוכר חוזר להיות תקין, אנחנו רק צריכים לתת לו את הזמן. לכן כדאי להמתין כ- 10-15 דקות וברוב המקרים הצורך יחלוף".
יחד עם זאת, נשנושים בין הארוחות הם מותרים ואפילו מומלצים, כדי להימנע מנפילות סוכר ותחושת רעב קיצוני, רצוי להכניס משהו לפה מדי כמה שעות. אבל במקום להתפתות לשוקולד או חטיף, כדאי לבחור במזונות בריאים שיעשו את העבודה.

1. פירות:
הפירות מכילים מינרלים, סיבים תזונתיים, סוכר ונוגדי חמצון שונים. בבננה למשל יש חומרים שגורמים לעליית סרטונין ההורמון האחראי על מצב רוח טוב, בנוסף, היא מכילה לא מעט אשלגן השומר על לחץ דם תקין ותורם לבריאות הלב. התמר הוא תחליף שוקולד אידאלי - דל שומן, סוכר התמרים נספג בדם במתינות, יחסית לשוקולד ומאפשר תחושת שובע לטווח הארוך.  "כשאנחנו אוכלים שוקולד, קשה לשמור על שליטה, בקלות אפשר לאכול חבילה שלמה,  לעומת פרי שפחות קל להפריז באכילתם" מסבירה בוברוב. "התחושות שאנחנו מגדירים כרעב בטעות הן למעשה דחף ותאווה. לכן, תכננו נכון את האכילה שלכם, הכינו מראש נשנושים בריאים זמינים. אם לא תתעצלו לקלף מראש לא תהיו לטרף קל למתוק והזמין"


2. אגוזים
קשיו, אגוזי ברזיל, פקאן, לכל אחד מסוגי האגוזים יתרון משלו. הם מכילים ויטמינים ושומנים חשובים שונים כמו: שומן בלתי רווי, אבץ העוזר למערכת החיסון, הן עשירים בסיבים תזונתיים ועוד. יתרון נוסף בנשנוש אגוזים הוא בנוחות, נגישות. מאפסנים בקופסא קטנה ומכניסים לתיק.
ממה להיזהר? "אכילה של 100 גרם אגוזי מלך מבחינה קלורית היא מוגזמת, וקל להגיע לחוסר שליטה על הכמויות". ההמלצה היא לגוון בין סוגי האגוזים ולהכין מנות מדודות שיעזרו לנו לשלוט בכמויות.

3. קטניות 
מש, עדשים, חומוס, אפונה הם רק חלק קטן. הקטניות מכילות פחמימה מורכבת, חלבונים, מינרלים ונספגים לאט בדם. ההמלצה היא להנביט אותם לפני האכילה, כך ישמרו היטב על ערכם התזונתי. היתרון או שמא החיסרון, הוא הערכות מראש שכן יש להשרות במים כיום-יומיים לפני האכילה, היתרון בהנבטה הוא בכך שהם נשמרים לטווח ארוך. אם אתם מחפשים פתרון מהיר- אפשר לבשל אדממה כשהיא יוצאת חמה, הוסיפו מעט (זכרו- מעט) מלח גס וכך הרווחתם נשנוש טעים ובריא.

4. חטיפי גרנולה
היתרון הגדול באכילת חטיפי גרנולה הוא בכך שכמות הקלוריות מדודה. בנוסף, הם מכילים המון שיבולת שועל אשר מתפרקת לאט בגוף ועוזרת לשמור על תחושת שובע הם נוחים לשים בתיק וזמינים בכל רגע. 

חמשת כללי הזהב לנשנושים בריאים

1. הרחיקו מתוקים מטווח העין והשתדלו להקפיד לסדר את הקניות כך שהבריא יהיה בגובה העיניים ובהישג יד.
2. המתינו כ-15 דקות אחר הארוחה, בחנו האם הצורך במתוק עדין קיים. לרוב, הגוף יחזיר את האנרגיה בעצמו ואם עדין יש לכם צורך במתוק השתדלו לבחור בפרי במקום שוקולד.
3. אכלו בצורה מדודה ומתוכננת. מול הטלוויזיה אפשר לנשנש שקית קטנה של שקדים, 2 תמרים או צלחת עשירה של ירקות.
4. תכננו את האכילה במשך היום הן מבחינת לוחות זמנים, נגישות וזמינות של אוכל בריא. כך תהיו בשליטה ותוכלו לאכול מהיר ובריא ולא תתפתו לסוכר הנגיש.





~ המאמר נילקח מאתר: סופר-פארם



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה