15 באוגוסט 2016

איך מקלים מיידית על כאבי גב תחתון

אם הכאב בגב התחתון לא מרפה מכם, יש לנו 5 המלצות מפתיעות שאפשר ליישם בזה הרגע. ולא, מסאז' מקצועי לא כלול בהן.



כאבי הגב התחתון הם תופעה מציקה ונפוצה במיוחד. בין אם הופיעו יום אחרי אימון אינטנסיבי או לאחר שסחבתם בבת אחת את כל השקיות מהסופר עד הבית - כל תזוזה דואבת, ואתם מייחלים להתמרח על הספה בתחושה כללית גריאטרית. אבל יש מה לעשות לטובת הקלה מיידית, ולא מדובר במסאז' מקצועי שיעלה לכם הון קטן. הנה המלצות מגוונות וחשובות מצוות המומחים של סופר-פארם: 

1. רדו מנעלי העקב: הגרועות ביותר הן הסטילטו. חלוקת המשקל על כף הרגל מתערערת, משקל הגוף מוסט קדימה והלחץ על חלקו התחתון של עמוד השדרה גדל. אין צורך למסור את זוג המיו מיו שבבעלותכן, אלא לא להפריז בהליכה עליהן, לדאוג שתמיד יהיה זוג נוח וחלופי בתיק, ולהשתדל שנעלי העקב יהיו איכותיות ועם עקבים עבים יחסית (הכי טובים הם עקבי הפלטפורמה). שימו לב ליציבה בזמן ההליכה, שלא פיתחתן "הליכת גמל".

2. החליפו את תיק הצד בתיק גב: ההרגל הנשי "לקחת את כל הבית" בתיק לא מטיב עם הגב התחתון, שכן כל משקלו מכביד על צד אחד של הגוף ויוצר מעמסה שמתבטאת בכאב. עדיפים בהרבה תיקי הגב שמחלקים את המשקל היטב על השכמות, ומכיוון שהם טרנדיים – לא מתעוררת התנגדות בגלל הסטייל. מתעקשת לשמור נאמנות לתיק הצד? צמצמי ללא רחם את תכולתו, והעבירי אותו מדי פעם מכתף אחת לשנייה או מיד אחת לאחרת. העדיפי רצועה קצרה והורידי אותו ל"חניות ביניים" תכופות.
 
3. עד הפגישה עם רופא, היעזרו בכדורים אנטי דלקתיים ובפלסטרים יעודיים: "בכאבי גב תחתון חשוב לטפל כמה שיותר מהר, מכיוון שבדרך כלל מקור הכאב הוא התחלה של דלקת. טיפול בדלקת, כשהיא בתחילתה, קל יותר לעומת מצב מתקדם, שבו הכאב הוא כבר חד ובלתי נסבל בעוצמתו", אומרת איריס כהן, רוקחת בסופר-פארם. "את הטיפול אפשר להתחיל עם כדורים שאינם דורשים מרשם, ממשפחת נוגדי הדלקת הלא סטרואידים, כמו למשל איבופרופן. בנוסף, יש גם חומר אנטי דלקתי שמגיע בג'ל - צריך למרוח אותו שלוש-ארבע פעמים ביום, אחרת זה לא עוזר. הפלסטרים היעודיים, המכילים חומרים מחממים ומרגיעים ושמדביקים במקום הכואב ליום-יומיים, יעזרו לכאב גב קל. במידה והכאב לא חולף, חשוב להגיע לרופא אורתופד לבדיקה יסודית והמשך טיפול".

4. השתמשו בחגורות גב: "הן מאוד מומלצות", אומר ניר מיכלוביץ' - רוקח ומומחה לתחום הספורט בסופר-פארם. "הן מספקות תמיכה לגב ומונעות תזוזות שגורמות לכאב. בסופר-פארם יש ליין ייחודי של חגורות שמשלבות שתי פעולות: תמיכה וחימום, כתוצאה ממינרל שבא במגע עם הגוף. יש להשתמש בהן עד לתחושת ההקלה. מי שסובל מכאבים כרוניים יכול ללכת איתן כל הזמן או בסיטואציות רלוונטיות". נכון שלא מדובר במוצר סופר סקסי, אבל חלק מהדגמים צמודים לגוף ולא ייראו מתחת לבגדים, ואתם יכולים להתנחם בכך שהעונה הקרה בפתח וכשתלבשו מעליהן כמה שכבות או סוודר, הן לא יבלטו.  


5. שחררו את הגב בתרגילים מתאימים: שכבו על הגב, על מזרון יוגה או על הרצפה, כשכפות הרגליים עומדות על הרצפה, הצמידו ברכיים, פתחו את הידיים לצדדים בגובה הכתפיים, כשגב כף היד על הרצפה, והניעו את הרגליים בעדינות רבה מצד לצד (ראשית התנועה בצלעות, אחריהן זז מפרק האגן ולבסוף הברכיים), כשהכתף הנגדית שלכם דבוקה עדיין למזרון. הברכיים לא אמורות לגעת ברצפה! בהמשך, חבקו את הברכיים אל החזה ופתחו אותן באיטיות למעגלים גדולים, ואז הפכו את התנועה. 


~ המאמר נילקח מאתר : סופר פארם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה