7 באוקטובר 2016

המדריך להסרת כתמים מבגדי תינוקות וילדים

ילדים זה שמחה אבל ילדים זה גם כביסה, הרבה כביסה. בואו לקרוא טיפים למלחמה בכתמים

ילדים זה שמחה אבל ילדים זה גם כביסה. והרבה כביסה. כביסה מלוכלכת, מלוכלכת מאוד. אם הפינה בה בילינו את רוב שעות היממה בבית היתה פינת הטלוויזיה, מאז הפכנו להורים אנחנו נאלצים לבלות את אותו הזמן בפינת הכביסה, כשאנחנו מכבסים, תולים, מקפלים ובעיקר נאבקים בכתמים עיקשים שהתמקמו להם היטב על בגדי הקטנים.
 
1לפני הכל - רוקנו את כל כיסי הבגדים, אחרת לכתמים שיצרו הקטנים יתווספו כתמי עטים וכל מיני הפתעות אחרות שמתחבאות בכיסים והקפידו לקרוא היטב את תווית הבגד בכדי לדעת מהי טמפ' הכביסה המותרת, מהם החומרים המותרים, צבע המכונה המתאים וכו.
 
2. אל תעמיסו את מכונת הכביסה, כאשר היא מלאה יתר על המידה הבגדים אל מתנקים כראוי.
 
3. שמרו את הכביסה בסל כביסה יבש הרחק ממים היכולים לגרום לעובש להיווצר על הבגדים.
 
4. הקפידו לא לשים יותר מדי אבקה או נוזל כביסה - הצמדו להוראות.
 
5. סדרו את כל חומרי הכביסה בצורה מסודרת: הפרידו בין מרככי כביסה וסבוני ניקוי והניחו בנפרד גם את החומרים השונים בהם אתם משתמשים להסרת כתמים.
 
6. המברשת המתאימה ביותר לשפשפוף כתמים - מברשת שיניים.
 
7. גם אם אתם לא מפעילי מכונה בכל יום, או ממש ברגע שבו הילד מציג בפניכם תצוגת אופנה הכוללת בגדים מאוד מלוכלכים - הסירו אותם כמה שיותר מהר ושטפו אותם. ככל שהבגדים נותרים עם הכתמים המלוכלכים למשך זמן ארוך יותר, כך יהיה לכם קשה להסיר את הכתמים. במידה ואתם לא יכולים להסיר את הבגדים, השתדלו לפחות לעבור על הכתם בעזרת מגבון לח או קצת מים.
 
8. כתמים קשים מומלץ להשרות למשך מספר שעות עם חומר מסיר כתמים, בטרם תכניסו אותם למכונת הכביסה. גם למכונה עצמה יש להוסיף לאחר מכן מסיר כתמים.
 
9. מומלץ להוסיף לכל סל כביסה כפית של סודה לשתייה לצורך הסרת כתמים.
 
10. להסרת כתמי דיו וצבע ניתן להשרות את הבגדים בחלב למשך מספר שעות.
 
11. במידה ועל הבגד יש כתם דם, המנעו משטיפתו במים חמים, הדבר גורם לדם ולכתם להתקבע בבגד וקשה יותר להסירו. להסרת כתמי דם יש לשטוף את הכתם במים קרים ולהשרות אותו בצלוחית בה המסתם כף מלח לבישול.
 
12. לטיפול מיידי בכתמי שמן פזרו מעט טלק על המקום המוכתם. עצה נוספת היא מריחת סבון כלים על הכתם והנחת הבגד בשמש לצורך יבוש בטרם תכניסו למכונת הכביסה.
 
13. בגדים לבנים שהוכתמו ניתן להשרות בכיור ובו אקונומיקה או חומר מלבין אחר. הקפידו לאחר מכן לכבס היטב את הבגד ולוודא שלא נותר בו ריח חריף של חומרי ניקוי.
 
14. כתמי שוקולד כדאי לגרד מן הבגד כמה שיותר סמוך לזמן ההתלכלכות ולאחר מכן לשפשף את הבגד עם נוזל לניקוי כלים בטרם תכניסו אותו לכביסה.
 
15. כתמי טושים כדאי להשרות בכלי עם 3 כפות ספירט או אציטון למשך מספר דקות, לשפשף, לשטוף ולחזור על הפעולה בהתאם לצורך. דרך נוספת להסרת כתמי טושים היא להשרות את הכתם בכלי עם 3 כפות חומץ לבן ו-3 כפות אלכוהול 70 אחוז. את הבגד תשרו בתוך התמיסה לשעה ושטפו אותו במים קרים. במידת הצורך חזרו שוב על הפעולה.
 
16. להורדת צואת תינוקות או מזון תינוקות השרו את הבגד במסיר כתמים למשך כחצי שעה או יותר במידת הצורך וכבסו בחומר מלבין המותאם לסוג וצבע הבד. במידה והכתם לא הוסר חזרו על הפעולה שנית. השתדלו לכבס ולהרטיב את הקודם כמה שיותר סמוך לזמן שהבגד התלכלך.
 
17. להורדת בוץ מבגדים יש ראשית לגרד אותו מן הבגד עם סכין, למרוח נוזל כביסה על הכתם ולהמתין כחצי שעה או יותר.
 
18. להורדת כתמי דשא יש לבדוק את עמידות צבע הבגד ולוודא שמותר להשרות אותןו במלבין. לאחר מכן יש לדלל כף מלבין בכוס מים ולהשרות את הבגד לכ-10 דקות ולאחר מכן לכבס במים קרים. במקרה של כתמי דשא חשוב גם לכבס בחום גבוה.
 
19. לצורך הסרת כתמי חלב יש להשרות כמה שיותר מהר את הבגד במים קרים למשך 10 דקות ובמידת הצורך להשרות כחצי שעה במים פושרים לאחר שמרחתם על הכתם מסיר כתמים. יש לשפשף את הכתם בכל מספר דקות.
 
20. בכדי להסיר מסטיק מבגדים יש לשפשף את המקום בקוביית קרח, לגרד את האזור עם סכין קהה, לשפשף את האזור עם מסיר כתמים ולכבס כרגיל.
 
21. בכדי להסיר כתמי פירות יש להוריד כמה שיותר מהר את כל שאריות הפרי מהבגד, להשרות את האזור המוכתם במים קרים, לשפשף בנוזל כביסה ולהמתין כ-5 דקות. במידה ומדובר בבגד לבן ניתן להשתמש גם במלבין אם הכתם לא יורד.
 
22. במקרה של פלסטלינה יש לגרד את החומר מהבגד, לשפשף עם מסיר כתמים ולהמתין במשך 5 דקות לפני הכביסה.
 
23. בכתמי גואש מומלץ לטפל כמה שיותר מהר. בהזדמנות הראשונה להשרות במים ולשפשף. במידה והכתם לא יורד ניתן להשרות בכיור עם מים, נוזל כביסה וקצת סודה לשתייה למשך כ-20 דקות.


~המאמר נילקח מאתר: Tipa.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה