2 באוקטובר 2016

איך תשרדו נסיעה ארוכה עם ילדים בחג?

נסיעה עם ילדים במכונית, לחופשה, בילוי או לארוחת החג - יכולה לעבור בשקט ובשלווה ויכולה גם להפוך לסיוט של ממש. מה כדאי לכם לזכור בטרם תצאו עם הילדים לנסיעה ארוכה?

חופשות וערבי חג הן זמן מצוין לצאת לטיולים, בילויים ולבקר בני משפחה, חברים קרובים ורחוקים. למרות שהמדינה שלנו קטנטונת, נסיעה של שעה-שעתיים עם הילדים יכולה לגרום לה להרגיש עצומה - והנסיעה מרגישה כמו סיוט ארוך ומתמשך. 
 
בעת נסיעה במכונית עם ילדים אמהות מרגישות שהן הופכות לדיילת אוויר - מהרגע שהמכונית יוצאת לדרך אנחנו עסוקות עד מעל הראש בהגשת מזון, שתייה, בלשעשע את הנוסעים, להדק חגורות בטיחות, מאנו סבירות להם בכל 5 דקות איפה אנחנו, מתי מגיעים וכו. אל היעד כולנו מגיעים מותשים כמו אחרי טיסה ארוכה לניו-יורק.
 
זה נורמלי לחלוטין שילדים ישתגעו בעת נסיעה במוכנית - הם קשורים, לא יכולים לקום, לא יכולים לגעת בכל דבר שהם רוצים, לא תמיד ניתן לשבת לצידם וזה מתסכל אותם, הם משעוממים, הופכים לעייפים ולא תמיד יודעים כיצד להרגיע את עצמם בעת נסיעה.
 
נסיעה לא חייבת להפוך לסיוט, היא יכולה גם להפוך לזמן משפחתי מהנה ואם לא מהנה אז לפחות לשקט ורגוע. כמו בכל דבר הקשור לגידול - סדר יום, שינה, אכילה וכו - גם נסיעה עם ילדים במכונית המשפחתית היא עניין הדורש תכנון. אבל אם נערכים לנסיעה כמו שצריך, אין שום סיבה שלא תעבור בצורה נעימה.

עשרת הדברות לנסיעה במכונית עם ילדים
 
1. הכינו כיבוד לדרך - מזון או שתייה, היכולים להתאים לנסיעה, יכולים להעסיק את הילדים. חשוב מאוד לבחור מזון מתאים שלא יסכן אותם בשעה שאתם לא צמודים אליהם והם קשורים בכיסא. כדאי להמנע ממזון קשה יחסית לאכילה ולהצמד לפירות רכים, חטיפים לא מסוכנים וקלים לאכילה, כריכים חתוכים ועוד. במקרה של תינוקות הכינו בקבוק תמ"ל או חלב אם. הקפידו להחזיק בקבוק שתייה או כוס שתייה עם מים, תה  - או כל משקה אחר שהתינוק או הילד שלכם שותים במהלך היום.
 
2תכנון נכון שווה הכל - בעת נסיעה עם תינוקות כדאי לתכנן את הנסיעה לשעות בהן התינוק גם ככה אמור לישון. אם מדובר בנסיעה לאילת לדוגמה אז לפנות בוקר, או בשעת מנוחת הצהריים. כך התינוק יישן בשעה בה הוא אמור לישון ולא ישתבש לו כל סדר היום. במידה ותינוק יישן לכם בנסיעה 3 שעות בשעה 18 בערב, תהיו בטוחים שהוא יהיה די ערני בשעות שיגיעו לאחר מכן.
 
3אל תשכחו להתארגן על פעילות מהנה - הפעילות בעצם תהווה את החלק הבידורי של הנסיעה. זה יכול להיות דיסקים של שירי ילדים שהקטנים אוהבים אותם אתם יכולים לשיר ביחד, נגן DVD שהם יכולים לצפות בו בסרט או פרק של סדרה אהובה, ספרים שהם יכולים לעיין בהם, משחק לא גדול מדי שהם אוהבים להחזיק ולהתעסק איתו, תיק קטן ובו תרשו להם לבחור בבית בשני פריטים שיוכלו לקחת עמם ולשחק איתם במכונית. 
 
4. עצרו להתרעננות - בנסיעות ארוכות שזמנן עולה על 45 דקות - שעה - מומלץ לבצע עצירה. גם כדי לחלוץ עצמות, להתרענן, לעשות פיפי, להחליף חיתולים, לקנות משהו לשתות או לאכול ואז לחזור למכונית ולהמשיך בנסיעה עם כוחות מחודשים. במקרה של תינוקות חשוב במיוחד לבצע עצירה ולהוציא אותם מן הסלקל בכל 45 דקות למספר דקות. ישיבה בסלקל לא מומלצת לפרקי זמן ממושכים.
 
5. איפה אנחנו? הפכו את הנסיעה לחוויה מלמדת, הסבירו לילדים איפה אתם, לאן אתם נוסעים, הראו להם נופים, הסבירו להם על מקומות בהם אתם חולפים, הסבו את תשומת לבם לפרחים, עצים, שמים, אוטובוסים, חנויות, שלטים וכו.
 
6. דברים חשובים השאירו מקדימה - הרבה פעמים אנו זורקים את התיקים לתא המטען ואז במהלך הנסיעה אנחנו נזכרים במיליון דברים שאנחנו זקוקים להם ממש עכשיו ונאלצים לעצור את המכונית בכדי למצוא אותם. אז דברים כמו מגבונים, אוכל, משחקים, חולצה חמה, שמיכה וכו - השאירו אתכם בתא הקדמי בהישג יד.
 
7. זמן טוב לשיעור על בטיחות בדרכים - למדו את הילדים על תמרורים, בקשו מהם לגלות לכם איזה צבע מופיע ברמזור, מה משמעותו של כל צבע, מה זה מעבר חציה ועוד.
 
8. מבוגר אחראי - דאגו שהורה אחד יתמקד בנסיעה ובהגעה בבטיחה ליעד - בשעה שההורה השני יהיה אחראי על הילדים. דאגו לבצע הפרדה מלאה בין התקפידים, זאת בכדי למנוע מצב בו נסיעה מהנה עלולה להפוך למצב מסכן חיים.
 
9. למדו את הדרך - במקרים בהם אתם לא נוסעים ליעד מוכר הקפידו ללמוד את הדרך בטרם תצאו לדרך. אם אתן לא נעזרים במכשיר GPS אתם עלולים לטעות בדרך ומצוא עצמכם עייפים, מותשים ואבודים באזור לא מוכר. לכן הקפידו לקחת כתובת ומיקום ומדויקים, פרטים ליצירת קשר עם המקום אליו אתם נוסעים (חבל לגלות שבזבזתם שעה על למצוא את הבית של הדודים רק בגלל שמספר הטלפון שלהם נותר על פתק במטבח). 
 
10. זכרו, כמו לכל דבר כך גם לכל נסיעה יש סוף. לכן, גם ברגעים קשים נשמו עמוק, עצמו עיניים, פתחו חלון לקצת אוויר וזכרו שבקרוב תגיעו ליעד ותהיו מחוץ למכונית. השתדלו לא להפוך את מכונית לסיר לחץ, אתם בדרך לבילוי מהנה וחבל שתבלו את דרכם לשם במריבות, בכי וצעקות.


~ המאמר נילקח מאתר: tipa.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה