2 באוקטובר 2016

איך תעברו בשלום את ערב החג עם תינוק?

מה עושים עם ההשכבה של ערב החג? איך יוצאים מהשגרה של הרגלי השינה של התינוק? האם כדאי להשאיר את התינוק ער או שאולי בכלל עדיף להשכיב אותו לישון בעגלה?

הנה מגיע לו ערב החג ואתם מתרגשים מהסעודה החגיגית הראשונה שלכם עם התינוק. בדמניונכם אתם כבר רואים ארוחת חג, עם כל המשפחה, כשהתינוק המתוק שלכם יושב איתכם לשולחן לבוש בגדים חדשים. המציאות יתכן תהיה מעט שונה - לא כל התינוקות מגיבים בקלות ליציאה מהשגרה ולהשכבה מאוחרת.
 
אולי אתם קצת חוששים מהיציאה מהשגרה, משינוי שעת ההשכבה ובכלל, אתם חושבים - האם כדאי להשכיב את הילד במקום זר לו? במיטה אחרת? ומה עם האמבטיה? איך הוא יילך לישון? הרי אם לא יישן יהרס לנו כל הלילה וגם היום שלמחרת ערב החג מכיוון שהוא יהיה עצבני ועייף.

במיוחד עבורכם אנסה לענות על השאלה - מה עושים עם ערב החג ואיך כדאי לצאת מהשגרה הלילת עם תינוק?
 
החלטה ראשונה שעליכם לקבל היא האם להשכיב את הילד לפני הארוחה או להשאיר אותו ער ולהביא אותו לשולחן החג. אפשרות אחרת העומדת בפנכם היא לנסות לשמור ככל האפשר על השגרה ולהשכיב את הילד בבית אחר לפני הארוחת חג. אם יש לכם תינוק צעיר ואתם מקפידים על שעת השכבה קבועה יתכן שזו האופציה המתאימה לכם, מכיוון שיש סיכוי שהוא יתעייף ולא יצליח ליהנות מהערב המשפחתי.
 
1. אם החלטתם להשכיב לפני הארוחה חשבו מראש האם ישנה אפשרות לבצע את טקס השינה הקבוע שלכם כאשר אתם לא בבית והאם יש לכם איפה להשכיב את הילד. במידה וכן - דאגו להגיע מוקדם מספיק על מנת לעשות את הטקס כמה שיותר דומה לזה המוכר והשגרתי שאתם עושים בבית.
 
2. גם ביציאה מהשגרה, ובמיוחד אם הילד ישן במיטה חדשה ובמקום אחר, חשוב להיענות לבכי שלו ולהרגיע אותו. אם השכבתם את הילד בחדר אחר הצטיידו במוניטור על מנת שתוכלו לשמוע אם הילד בוכה במהלך ארוחת החג ולהגיע אליו במהירות.
 
3.  אל תוותרו על האמבטיה שכן היא מרגיעה את הילד ומכינה אוו לשינה. קחו חפץ מעבר או את השמיכה של הילד איתכם למיטה החדשה. והתאזרו בסבלנות. גם אם התינוק שלכם נרדם מהר קחו בחשבון שהוא נמצא בבית זר, ובמיטה חדשה וההרדמה עלולה להיות ארוכה וקשה יותר.
 
4. במידה ולא ניתן לעשות אמבטיה במקום בו תחגגו, הקדימו אותה לשעה הסמוכה לשעת היציאה שלכם מהבית וקחו בחשבון שהילד עלול גם להרדם באוטו ואז להתקשות להירדם מחדש בארוחה. לא נורא.
 
5. לפני הפרידה מהילד אמרו לו שאתם בסלון/ במטבח ובמידה ויצטרך אתכם - אתם תגיעו אליו במהרה.
 
במידה ולא הצלחתם להרדים את הילד במקום החדש או מראש החלטתם להשאירו ער - הצטיידו בהרבה סבלנות וגלו הבנה אם הילד יבכה ותצטרכו לבלות איתו על הידיים במשך רוב הארוחה.
 
אם יש לכם הרגלי שינה בריאים וקבועים, ואתם חוששים כי יהרסו בשל החג, זכרו - זה רק ערב אחד שאין לו השפעה על הרגלי השינה הקיימים. למחרת חשוב לחזור לשגרה ולהשכיב את הילד לפי סמני העייפות הראשונים. אם הילד שלכם בילה עד מאוחר בראש השנה, הקפידו להשכיב אותו בזמן לשנת צהרים מספקת (ואם צריך על פי גילו והרגליו גם שנת בוקר).
 
שיהיה לכם חג שמח!


~ המאמר נילקח מאתר: Tipa.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה