4 באוקטובר 2016

המאכלים הכי גרועים שאתם יכולים לתת לילדים

אל תשלו את עצמכם, מאכלים רבים שאתם מגישים לילדים ובטוחים שהם בריאים - הם ממש בגדר מזון שאסור לתת להם להכניס להם לפה. בכתבה זו תמצאו סקירה שמונה מאכלים מסוג זה



כשזה מגיע למה נכנס לילדים שלנו לפה, כולנו באותה הסירה. כולנו סופרים להם ביסים, מקווים שיסיימו הכל מהצלחת, מייחלים לכך שנצליח להשריש להם הרגלי אכילה בריאים ומסודרים ואנו גם מאוד משתדלים להרחיק אותם מסוכרים וממתקים. 
אבל ישנם כמה מזונות עמוסים בשומן, סוכר, נתרן ובעוד כל מיני מרכיבים מאוד לא מומלצים. אספנו עבורכם כמה מהמאכלים שרובכם מגישים לילדים והיה עדיף שתפסיקו:
סוכריות גומי בטעם פירות
אל תתנו למילה פירות להטעות אתכם, גם אם מצוין על גבי אריזת הממתק שקניתם כי הוא מכיל ויטמין סי ויש בו פירות - הוא עדיין ממתק. ממתקים באופן כללי לא מומלצים לילדים קטנים וסוכריות גומי וסוכריות בכלל במיוחד. אותן סוכריות נדבקות בין שיניי הילדים והן מתכון בטוח להיווצרותם של חורים. אם אתם רוצים לתת לילד משהו שיש בו פירות - תנו לו פרי או פשוט פירות יבשים כמו חמצויות, שזיפים (כמובן בהתאם לגיל).
צ'יפסים
אין זה מפתיע שצ'יפס הוא אחד המאכלים האהובים על ילדים וגם יוצא להם לאכול אותו הרבה מאוד. בכל ארוחת ילדים תמיד מופיע, הורים רבים מחזיקים אותו במקפיא לעת צרה וכשהילד אוכל אותו בשמחה הם גם מציעים אותו לעתים קרובות יותר. אבל צ'יפס הוא גם מאכל המכיל הרבה מאוד שומן וקלוריות וכאשר הילד גדל הוא גם לוקח חלק נכבד בבעיות ההשמנה. אם בכל זאת אתם רוצים להציע להם צ'יפס, הכינו אותו בעצמכם בבית, מתפוח אדמה טרי, בתנור.


קורנפלקס עם סוכר
אל תשלו את עצמכם, זה שבפרסומות מספרים לכם שהדגנים אותם תגישו לילדים עשירים בוויטימנים, מינרלים, סיבים ועוד - אל תשכחו שרוב דגני הילדים גם עשירים מאוד בסוכר. ברובם הסוכר אף עולה על כמות הסיבים והמרכיבים הטובים האחרים. כאשר אתם בוחרים דגני בוקר לילדים, בחרו באלו המכילים פחות מ-10 גרם סוכר ולפחות 3 גרם סיבים. תופתעו גם לגלות שרוב הילדים יאכלו בשמחה את הדגנים של המבוגרים, המכילים פחות צבעי מאכל, סוכרים ועוד.
משקאות ממותקים
משקאות מוגזים ומיצים הם דבר נורא שיכול לגרום לילדים שלכם לפתח עששת ולסבול מחורים בשיניים. גם מיצי הפירות שאתם בטוחים שמלאים בפירות טריים ובריאים יכולים להיותל גרועים בדיוק באותה המידה. רק מיצים שעשויים מ-100% פרי הם בריאים, כל היתר מזיקים. המשקה הבריא ביותר לילד שלכם הוא מים, לכן כדאי מגיל קטן להרגיל אותו לשתות אותו ולא להכניס הביתה משקאות אחרים. אתם מהווים דוגמה לילד, אם אתם רוצים שישתה מים - שתו גם אתם.
חטיפי אנרגיה
על פניו נדמה שמדובר במזון בריאות, אבל האמת היא שרובם מכילים הרבה שוקולד, סוכר ומרכיבים אחרים שהופכים אותם לממתק לכל דבר. כאשר אתם בוחרים חטיף גרנולה בחרו באחד כזה המכיל לפחות שני גרם סיבים ופחות מ-10 גרם סוכר. חפשו חטיפים ללא ממתיקים מלאכותיים, סירופ תירס ועוד. ניתן גם להכין בעצמכם חטיפים ולשלוט במרכיבים.
מעדנים ממותקים
יוגורט יכול להיות מאכל נהדר עשיר בחלבון וסידן, אבל רוב המעדנים אותם אוכלים הילדים עמוסים בצבעי מאכל, סוכר ואפילו ממתקים. האופציה הבריאה היא לקנות יוגורט רגיל ולהמתיק אותו עם סילאן, פירות טריים/קפואים ואפילו להציע לילד לאכול אותו כך, נקי.
מנות חמות בפרט וארוחות מוכנות בכלל
בסופר ניתן למצוא מגוון רחב של ארוחות מוכנות, שכל שצריך לעשות זה לזרוק אותם לסיר והן כבר מתובלות ומוכנות לאכילה. באותן ארוחות ניתן למצוא כמות גבוה של שומן, נתרן ומרכיבים מאוד לא בריאים אחרים. גם כאן, עדיף להקדיש עוד כמה דקות לעבודה במטבח ולבשל לילדים מזון טרי, שתוכלו לשלוט בתיבול שלו ולהגביל את כמויות השומן שבו.
גבינה
מוצרי חלב הם מקור מצוין לסידן וחלבון, אבל גם כאן הכל תלוי באופן ההגשה ובכמויות. אם אתם מכינים לילד פסטה ומקרימים אותה בכמויות ענקיותל של גבינה צהובה ושמנה זה מאוד לא מומלץ ולא בריא. הגבילו את כמות צריכת מוצרי החלב של הילד, עד שתי כוסות מוצרי חלב ביום זה מספיק וככל שגיל הילד עולה כך כך ניתן אף להוריד את הכמות. לדוגמה ילדים בגילאי 4-8 יכולים להסתפק גם בכוס אחת בלבד. 


~ המאמר נילקח מאתר: Tipa.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה